[Урок] Как да си направим превозно средство

Всякакви уроци, свързани с мода на сървъра, кое как става, кое откъде се взима и т.н. пускайте в този раздел.
[BG][NCS]Mike
Скриптер
Скриптер
Мнения: 1694
Регистриран: нед фев 21, 2016 12:00 pm
Пол: Не е посочен

[Урок] Как да си направим превозно средство

Мнениеот [BG][NCS]Mike » съб окт 08, 2022 8:21 pm

Запознаване с възможностите на системата

Системата за правене на превозно средство позволява на играчите да си направят превозно средство по поръчка с всякакъв вид екстри, като слагане на тунинг, добавяне на обжекти, добавяне на 3D текст, смяна на номера на превозното средство, слагане на обикновен текст и много други нови екстри, които до сега НЕ са били предлагани. Играчите сами си наместват всички екстри, както те искат, избират си цветове на текстовете и като цяло всичко възможно те си го избират. Накрая има обобщаващи диалози, които им показват какви екстри са сложили на превозното средство, като последния диалог обобщава цената на всяка екстра и колко ще струва направеното превозно средство. Имайте на в предвид, че в някои случаи обобщаващата цена НЕ е окончателна, тъй като например един обжект струва 5 каса, но ако е някой по-малък обжект, който може да се комбинира с някой друг по-малък обжект, може направо двата обжекта да се таксуват за общо 5 каса.
Възможните екстри, които може да се слагат на превозното средство, са следните:
  • При SPAWN на превозното средство се избира:
    • Цвят на превозното средство, както и втори цвят, ако превозното средство го поддържа.
    • Respawn Time на превозното средство т.е. през колко секунди да се Respawn-ва превозното средство, ако не се кара от никой. Има опция и за без Respawn.
    • [НОВА ЕКСТРА] Дали превозното средство да включва полицейски клаксон т.е. при натискане на CAPS LOCK да се чува полицейския звук, както при полицейските коли. При избор на превозно средство, което от самата игра си има полицейски клаксон, НЕ се плаща каса за тази екстра.
  • Слагане на тунинг към превозното средство.
  • Добавяне на всякакъв вид обжекти по зададено ID. Също така има и диалог с избор на познатите обжекти като неон, полицейски светлини и т.н.
  • Добавяне на 3D текст към превозното средство.
  • Смяна на номера на превозното средство.
  • [НОВА ЕКСТРА] Слагане на текстури върху обжектите.
    Ако искате да разберете какво представляват текстурите, погледнете текста по-надолу със заглавие:
    Пояснение за текстурите и работа с тях
  • [НОВА ЕКСТРА] Смяна на цвета на даден обжект на превозното средство.
  • [НОВА ЕКСТРА] Слагане на обикновен текст, който да е върху превозното средство.
  • [НОВА ЕКСТРА] Избиране на определени обжекти или текстове да са видими САМО когато полицейския клаксон е пуснат. Например може да си добавите полицейски светлини и да си ги направите да се появяват, когато пуснете полицейския клаксон.


Запознаване с командите

  • /tpveh - за да се телепортирате на мястото, където може да си направите превозно средство
  • /spawnveh - за да си създадете превозно средство по избор. Командата работи по два начина:
    • Чрез задаване на стойности, като се посочва ID на превозното средство, цветове, Respawn Time и дали да има полицейски клаксон (0 за да няма или 1 за да има)
    • Като напишете само командата без стойности се появява прозорец с картинки на възможните превозни средства, които може да си изберете.
  • /vaddhorn - за да добавите полицейски клаксон на превозното средство, ако при създаването му не сте добавили
  • /vremovehorn - за да премахнете полицейския клаксон на превозното средство
  • /tpgarage - за да се телепортирате до подходящия тунинг гараж и да си тунинговате превозното средство. Може и да използвате командата /tune, ако имате VIP права за нея.
  • /finishgarage - за да се върнете на мястото, на което сте били, ако сте се телепортирали до тунинг гараж
  • /getveh - за да си телепортирате превозното средство до вас
  • /vaddobject - за да си добавите обжект на превозното средство. Командата работи по два начина:
    • Чрез посочване на конкретен ID на обжект, който да се добави.
    • Като напишете само командата без зададено ID се появява диалог с избор на познатите обжекти като неон, полицейски светлини и т.н. и по този начин НЕ се налага да им търсите ID-тата.
  • /vaddtextobject - за да добавите обжект за текст на превозното средство т.е. тази команда се използва, когато искате да си добавите обикновен текст, който да е сложен върху превозното средство. Когато напишете командата се отваря диалог с избор за големината на обжекта в зависимост от това колко ще е голям текста, като 5-тата подред опция е най-препоръчителна за размер на обикновени коли.
  • /veditobject - за да преместите даден обжект на превозното средство чрез използване на бутони или по зададени координати. Ако не знаете как се работи с координати, погледнете текста по-надолу със заглавие: Работа с координати
  • /vremoveobject - за да премахнете даден обжект от превозното средство
  • /vsetmaterial - за да промените текстурата или цвета на даден обжект. За да разберете какво представлява текстура на обжект и как се работи с нея, както и как може да си промените цвета на даден обжект, погледнете текста по-надолу със заглавия: Пояснение за текстурите и работа с тях и Промяна на цвета на даден обжект
  • /vremovematerial - за да премахнете текстурата и цвета на даден обжект
  • /vsettext - за да промените текста на даден обжект
  • /vsetobjecthorn - за да маркирате даден обжект да се появява САМО след пускане на полицейския клаксон
  • /vremoveobjechorn - за да махнете екстрата за полицейския клаксон на даден обжект
  • /vsetlabel - за да добавите 3D текст на превозното средство
  • /vremovelabel - за да премахнете 3D текста от превозното средство
  • /vsetplate - за да промените номера на превозното средство
  • /vremoveplate - за да премахнете номера на превозното средство
  • /checkveh - за да видите цялостна информация за превозното средство, неговия тунинг, обжекти и цени
  • /vcolors - за да видите ID-тата на възможните цветове, които може да се използват за цвят на обжект или фон на текст
  • /vsettime - за да си промените времето, като по този начин може да видите кои обжекти светят на тъмно
  • /finishveh - за да се върнете на позицията, на която сте били, когато сте приключили с правенето на превозно средство. Тази команда изтрива направеното превозното средство.


Добавяне на обжект и смяна на неговата позиция

За да добавите обжект трябва да използвате командата /vaddobject. При изписването на командата ще ви излезе диалог с най-използваните обжекти за превозни средства и от този диалог може да си изберете дали желаете да си сложите неон, полицейски светлини или нещо друго. Ако искате да си добавите обжект, който го няма в диалога, трябва към командата да посочите и ID на обжекта, който искате да добавите. Има голямо разнообразие от обжекти в играта, които може да се комбинират с превозни средства, така че ето в тази тема може да видите откъде се гледат обжектите, които предлага играта ---> ЦЪК. След като добавите обжект той по подразбиране ще се постави над колата и ще се запази в даден слот. Чрез този слот може да контролирате обжекта, като например, когато искате да преместите даден обжект, посочвате номера на слота на обжекта. Номерата на слотовете на обжектите, които сте добавили, може да ги видите чрез /checkveh ---> Информация за обжектите. За да преместите обжекта трябва да използвате командата /veditobject, като тази команда може да се използва по два начина:
  • След командата се задава номер на слота и се появяват бутони на екрана, с които може да местите обжекта.
  • Другия начин е след задаване на номер на слота се задава кой координат искате да бъде променен на обжекта и после съответно неговата стойност.
За да разберете как се работи с координати, прочетете долния текст.


Работа с координати

Координатите на даден обжект определят неговата позиция. Има общо 6 координати: X, Y, Z, RX, RY и RZ. Първите 3 координати X, Y и Z определят къде да се намира обжекта, а останалите RX, RY и RZ определят в каква позиция да е наклонен или завъртян самия обжект. Стойностите на координатите НЕ е задължително да са цели числи т.е. 1, 2 и т.н., а може и да са реални числи като например 1.1, 1.2 и т.н. Стойностите също могат да бъдат и отрицателни числа. Възможните стойности за координати X, Y и Z са от -5.0 до 5.0, а за RX, RY и RZ от 0.0 до 360.0 т.е. за вторите координати задаваме градуси от 0 до 360. Ето и подробно описание на всеки един координат:
  • Координат X определя дали обжекта да отиде наляво или надясно. При стойност 0 обжекта ще е в центъра на превозното средство. За да го преместите наляво, трябва да зададете отрицателна стойност от сорта на -0.1, -0.2 и т.н. Колкото е по-голямата отрицателната стойност, толкова по наляво ще отиде обжекта. А за да преместите обжекта надясно трябва да му зададете положителна стойност т.е. 0.1, 0.2 и т.н.
  • Координат Y определя дали обжекта да отиде напред или назад. При стойност 0 обжекта ще е в центъра на превозното средство. За да го преместите напред, трябва да зададете положителна стойност, както в горния пример, а за да отиде назад трябва да му зададете отрицателна стойност.
  • Координат Z определя дали обжекта да отиде нагоре или надолу. При стойност 0 обжекта ще е в центъра на превозното средство. За да го преместите нагоре, трябва да зададете положителна стойност, както в първия пример, а за да отиде надолу трябва да му зададете отрицателна стойност.
  • Координатите RX и RY служат за да определени на колко градуса да е наклонен обжекта спрямо съответната посока.
  • Координат RZ служи на колко градуса да е завъртян обжекта.
Ако се чудите кой е центъра на превозното средство просто напишете /dl и ще се появи един 3D текст, който ще е поставен точно в центъра, който е с координати 0, 0 и 0. Ето ви и един пример какви точно действия трябва да изпълните за да наместите неон на обикновена кола:
  • 1) Добавяте първия неон чрез /vaddobject --> Неон -> Избирате цвят. По подразбиране той ще се появи над колата. Да предположим, че неона се е създал на слот номер 1.
  • 2) Нека първо да сложим неона от лявата страна. За да го преместим наляво, пишем /veditobject 1 x -0.5. Ако трябва да е още наляво намаляме още стойността, а ако е твърде наляво увеличаваме стойността.
  • 3) По подразбиране на повечето коли неона няма смисъл да се мести напред или назад, тъй като той се създава точно над вратите и затова няма нужда от наместване на координат Y.
  • 4) Сега трябва и да му определим височината т.е. координат Z, като неона трябва да се намира долу под колата, като това се намира под центъра на превозното средство т.е. трябва да зададем отрицателна стойност. Пишем /veditobject 1 z -0.5 за да отиде надолу неона, а ако има нужда да е още надолу или нагоре съответно намаляме или увеличаваме стойността.
  • 5) Абсолютно същите стъпки правим и за другия неон, който се създава на слот 2, с разликата, че при X задаваме положителна стойност т.е. /veditobject 2 x 0.5 за да може неона да отиде от дясната страна.
Просто трябва малко да се занимавате с координатите и ще разберете кое за какво служи, но запомнете, че на повечето коли с нормален размер, стойностите за X, Y и Z трябва да са някъде числа между -2.0 и 2.0. При задаване на стойности извън този интервал най-вероятно обжекта ще отиде извън рамките на колата. Вече, ако превозното ви средство е някакво голямо, тогава се използват по-големи координати.


Пояснение за текстурите и работа с тях

Текстурата на даден обжект представлява да промениш дизайна на даден обжект т.е. да сложиш един вид картинка върху даден обжект за да изглежда по друг начин. SAMP позволява промяната на текстура на даден обжект с текстурата от друг обжект. Например сте видели в играта някакъв предмет, на който текстурата му ви е харесала и тази текстура може да я приложите на всеки един друг обжект за да изглежда по начина, по който ви харесва. За целта след добавянето на обжект за да му сложите текстура използвате командата /vsetmaterial като след нея в последователен ред се прилагат следните стойности:
  • 1) Първо посочвате номер на слота на обжекта.
  • 2) След това номер на индекса (от 0 до 15), като индекса представлява на коя част от обжекта искате да приложите текстурата. Всеки обжект е съставен от няколко части, като има и обжекти, които са само с една единствена част т.е. имат само един индекс, който е индекс 0. Тука вече в зависимост от обжекта трябва просто да тествате с индексите и да видите кой индекс коя част от обжекта променя. Макар и възможните индекси да са от 0 до 15, най-вероятно ще ви се наложи да ползвате индексите от 0 до 5, тъй като обжектите, които прилагате за превозно средство, не са чак толкова големи за да са съставени от твърде много части. Винаги почвайте тестването с индекс 0, тъй като първата част винаги от там започва. Няма как да има обжект с част, която НЕ е на индекс 0.
  • 3) След номера на индекса посочвате ID на обжекта, в който се намира текстурата.
  • 4) Следва да посочите името на TXD файла, в който се намира текстурата.
  • 5) И накрая се посочва името на самата текстура.
  • 6) В допълнение може да сложите и цвят на текстурата като се посочва ID на цвета, като ID-тата на възможните цветове може да ги видите от /vcolors. Тази стойност НЕ е задължителна за посочване.
За да видите откъде може да се видят гореизброенни данни вижте следната тема ---> ЦЪК
Имайте в предвид, че слагането на текстура върху даден обжект ще направи неговите светлини да НЕ светят, ако има такива. Така, че например, ако си добавите неон или полицейски светлини и после им сложите текстура, после те няма да светят през нощтта.


Промяна на цвета на даден обжект

За да промените цвета на даден обжект трябва да използвате командата /vsetmaterial, като посочвате номер на слота на обжекта, след това номер на индекса (вижте горния текст в обяснението за текстурите какво представлява индекса) и накрая посочвате ID на цвета, който може да видите от /vcolors

Добавяне на обикновен текст към превозното средство

Обикновеният текст представлява нормален текст, който се слага като надпис върху колата (не го бъркайте с 3D текста). Всъщност обикновения текст представлява отново обжект, върху който се пише текст. За да си добавите такъв текст използвайте командата /vaddtextobject. След като я напишете ще ви се отвори диалог, в който трябва да изберете размера на обжекта, върху който ще пишете текст. Изборът ви трябва да се базира на това колко дълъг текст ще пишете. Най-подходящ е 5-тия подред обжект от диалога за нормален текст на кола. След като го изберете той автоматично се добавя върху колата. За да промените съдържанието на текста пишете само командата /vsettext и към нея посочване слота на новосъздадения обжект. Отваря ви се диалог, в който избирате с какъв цвят да започва текста. След това въвеждате текста и накрая ще бъдете попитани дали искате да продължите текста с друг цвят или не. Така имате възможността да си направите текста цветен. За да наместите текста на подходяща позиция използвайте командата /veditobject. А ако искате да промените шрифта, големина и други стойности на текста, трябва да използвате отново командата /vsettext и към нея в последователен ред посочвате следните стойности:
  • 1) Номер на слота на обжекта
  • 2) Размер на текстурата (кръгло число в интервала от 10 до 140). Размера на текстурата променя вида на текста, просто тествайте с различните стойности за да видите разликата и да изберете коя стойност най-добре ще подхожда на вашия текст.
  • 3) Размер на текста (цяло число от 1 до 255).
  • 4) Изберете 0 за неудебелен или 1 за удебелен текст.
  • 5) Изберете 0 за да няма фон текста или въведете ID на цвят за фон на текста от дадените цветове в командата /vcolors
  • 6) Изберете 0 за ляво, 1 за централно или 2 за дясно подравняване на текста.
  • 7) Въведете име за шрифт на текста. Името МОЖЕ да съдържа интервали. Ако не се визуализира шрифта, който сте избрали, значи не се поддържа. Най-добре може да видите възможните имена на шрифтове от Notepad.


Добавяне на тунинг към превозното средство

За да добавите тунинг към превозното средство може да го направите като използвате командата /tpgarage, която ще ви телепортира до подходящия тунинг гараж в зависимост от това каква кола сте избрали. След това влизате в тунинг гаража и си тунинговате превозното средство. След като излезете ог гаража може да използвате командата /finishgarage за да се върнете обратно на позицията, на която сте били. За да премахнете дадена тунинг част от превозното средство използвайте /checkveh ---> Информация за тунинга. Също така, ако имате VIP права, може директно да използвате командата /tune за да си тунинговате колата. Има превозни средства, които не поддържат тунинг части, но тези тунинг части всъщност ги има и под формата на обжекти, което означава, че можете абсолютно всяка тунинг част, която сте я видели на дадена кола, да я приложите и на друга кола. Разликата е тук в цената, че един тунинг с нормални тунинг части е 2,50 каса или 5 каса (в зависимост от броя части), докато тука тези тунинг части всъщност ще са обжекти, а един обжект струва 5 каса, което ще рече, че тунинга за коли, които няма как да се тунинговат по стандартния начин, излиза по-скъп. Пример за това е Infernus-а, който струва 40 каса, ако е тунингован. За да разберете откъде може да видите ID-тата на възможните тунинг части вижте следната тема ---> ЦЪК

Добавяне на 3D текст към превозното средство

За да добавите 3D текст към превозното средство използвайте командата /vsetlabel, като към нея трябва да зададете в последователен ред следните стойности:
  • 1) Координати X, Y и Z за 3D текста къде точно да се намира. Ако искате да е в центъра на превозното средство използвайте координати 0, 0 и 0. Ако не знаете как се работи с координати погледнете текста по-нагоре със заглавие: Работа с координати
  • 2) Дистанция на видимост на текста между 5.0 и 50.0 (дистанцията може и да е реално число).
  • 3) Изберете 0 за да е видим или 1 за да НЕ е видим 3D текста през обжекти.
След като въведете командата със стойностите автоматично ще се създаде 3D текста. Ако искате да промените позицията или някоя друга стойност просто отново въвеждате същата команда. За да промените съдържанието на текста използвайте само /vsetlabel без посочване на стойности и ще се отвори диалог, с който може да си оцветите текста в най-различни цветове. За да премахнете 3D текста от превозното средство използвайте /vremovelabel


Промяна на номера на превозното средство

За да промените номера на превозното средство използвайте /vsetplate. Ако напишете командата без стойности ще ви се отвори диалог, с който може да си оцветите номера в най-различни цветове. Ако искате да сложите просто номер без цвят към командата напишете съдържанието на номера. Имайте в предвид, че НЕ всички превозни средства поддържат номер. Също така е възможно при някои превозни средства, ако сложите предна или задна броня, номера да се скрие. За да премахнете номера на превозното средство използвайте /vremoveplate

Пояснение за полицейския клаксон на превозното средство

Полицейският клаксон на превозното средство означава при натискане на CAPS LOCK да се чува полицейския звук, както при полицейските коли. На почти всички превозни средства може да се сложи полицейски клаксон. За превозни средства, които имат полицейски клаксон от самата игра, НЕ се заплаща каса за тази екстра. За да си добавите полицейски клаксон към превозното средство може да го направите още при създаване на вашето превозно средство или ако вече сте го създали и искате да добавите, използвайте командата /vaddhorn. Ако решите по-късно да го премахнете използвайте /vremovehorn. Има опция да си маркирате дадени обжекти или обикновени текстове да се появяват САМО при пускане на полицейския клаксон. Това става с командата /vsetobjecthorn и задавате номер на слота на обжекта, който искате да маркирате с тази екстра. Например може да си добавите полицейски светлини и да ги направите да се появяват, САМО когато пуснете полицейския клаксон. Ако решите да премахнете тази екстра на някой от обжектите използвайте /vremoveobjecthorn

Възможност за добавяне на други екстри, които ги няма добавени за тестване

Възможно е да се добавят много други екстри на превозното средство по ваше предложение. Например може да си поръчате команда, с която да сменяте съдържанието на някой от текстовете или пък да се скрива даден обжект с команда, когато пожелаете. Ако имате някакви идеи може да пишете на скайп gta.mike или дискорд [BG][NCS]Mike#1059 за да попитате дали може да бъдат реализирани.

Въпроси и отговори

Къде мога да видя всичките команди за правене на превозно средство?
Използвайте /help ---> Команди ---> Команди за правене на превозно средство

Искам да си създам определено превозно средство, но не му знам ID-то. Какво да направя?
Просто напишете /spawnveh и ще ви изкара прозорец с картинки с възможните превозни средства, които може да създадете. Също така вместо ID-то на превозното средство може да посочите неговото име или част от името, ако го знаете.

Как се намества обжект на превозно средство и как се работи с координати?
Най-лесно може да наместите обжект чрез бутони. Просто използвайте командата /veditobject и към нея посочете слота, на който се намира обжекта. А за да разберете как се работи с координати вижте текста по-нагоре със заглавие: Работа с координати

Как мога да видя на кой слот се намира обжекта, който съм добавил?
Използвайте /checkveh ---> Информация за обжектите

Искам да си добавя обжект, но ми изписва, че този обжект не е добавен към списъка с позволени обжекти? Какво мога да направя?
Добавени са голям брой обжекти, които са подходящи за превозно средство, но ако искате да добавите някой, който в момента не може да се добави, пишете на скайп gta.mike или дискорд [BG][NCS]Mike#1059 за да бъде добавен към позволените обжекти за превозно средство и така ще може да си го поръчате.

Искам да си добавя още обжекти към превозното средство, но пише, че съм достигнал лимита от брой обжекти. Какво мога да направя?
Системата позволява да се добавя до 20 на брой обжекти на превозното средство. Въпреки това може да поръчате неограничен брой обжекти към превозното средство. Просто направете снимка на диалога от сегашните обжекти, които сте добавили, след това премахнете някои от тях за да се освободи място и си сложете още обжекти, които искате и накрая снимайте и тях. Също така НЕ забравяйте да снимате и диалозите с обжектите, които имат включена текстура или цвят (просто натискате върху обжекта за да се появи диалога с информация за текстурата и цвета).

Как мога да проверя как даден неон или някакъв друг обжект свети в тъмното?
Използвайте командата /vsettime за да си промените времето в сървъра на тъмно.

Какво представлява текстура на даден обжект?
Вижте текста по-нагоре със заглавие: Пояснение за текстурите и работа с тях

Мога ли да тунинговам кола, която няма възможност за тунинг части?
Да, просто прочетете текста по-нагоре със заглавие: Добавяне на тунинг към превозното средство

Как мога да премахна дадена тунинг част от превозното средство?
Използвайте /checkveh ---> Информация за тунинга

Къде мога да видя ID-тата на тунинг частите, обжектите, както и възможните текстури?
Вижте следната тема ---> ЦЪК

Какво представлява полицейския клаксон и как мога да го използвам?
Вижте текста по-нагоре със заглавие: Пояснение за полицейския клаксон на превозното средство

Превозното средство, което съм избрал, има полицейски клаксон. Трябва ли допълнително да плащам каса за полицейския клаксон?
Не. Полицейските превозни средства, които си имат автоматично полицейски клаксон от играта НЕ се плаща каса за тази екстра.

Има някои команди и задаване на стойности, които не са ми ясни. Какво да направя?
Просто прочетете текстовете по-нагоре. Там е обяснено с подробности за абсолютно всяка команда.

Как мога да видя колко ще струва дадена екстра или като цяло колко ще струва превозното средство, което съм направил?
Трябва да си добавите дадената екстра към превозното средство и след това използвайте /checkveh ---> Информация за цените. В някои случаи обаче обобщаващата цена НЕ е окончателна, тъй като например един обжект струва 5 каса, но ако са някои по-малки обжекти е възможно да се комбинират всичките и да струват общо 5 каса. Вече това ще бъде уточнено допълнително, когато правите вашата поръчка.

Какво трябва да направя за да поръчам превозното средство, което съм си направил?
Направете снимки на абсолютно всички диалози от /checkveh, в които има добавени екстри, включително и на диалога с цените. Също така имайте в предвид, че в диалога за информация за обжектите, ако имате обжект с добавена текстура или цвят, изберете го от списъка и ще ви се отвори нов диалог, в който ще бъде показана информацията за това каква текстура му е сложена, на кой индекс и какъв цвят му е сложен. След това пращате снимките на скайп gta.mike или дискорд [BG][NCS]Mike#1059 и също така, ако можете трябва да дадете координати от командата /save къде да ви е паркирано превозното средство. Ако не знаете как да давате координати просто пишете на скайп gta.mike или дискорд [BG][NCS]Mike#1059

Запазва ли ми се превозното средство след RELOG?
Да.

Запазва ли ми се превозното средство след рестарт на сървъра?
Не, но ако има рестартиране на сървъра и някой в момента си прави превозно средство ще бъде изчакан да си го довърши.

Какво става с превозното средство, ако поради някакъв случайно се взриви или падне във водата?
Respawn-ва се на мястото, където е било създадено и абсолютно всички екстри по него си остават. Ако искате да го телепортирате до вас използвайте командата /getveh

Направих си превозно средство и излязох замалко от сървъра. След като се върнах в сървъра, превозното средство ми го нямаше. Защо?
Най-вероятно е било изтрито от администратор за да не заема излишно място за допустимия брой превозни средства в SAMP. Другата възможна причина, е че сте написали /finishveh и сте изтрили сами превозното средство. Затова най-добре, когато си правите превозно средство, го правете докрай, а не го оставяйте просто така, защото някой администратор като ви види, че ви няма в сървъра и може да го изтрие. Също така и при рестарт на сървъра се махат направените превозни средства. Администраторите, които могат да премахват направени превозни средства, са тези с Manage Admin права и модераторите също.

Мога ли да си паркирам превозното средство при другите ми коли, които имам вече?
Не. Превозното средство, което сте направили, може единствено да се кара само на определеното място, на което сте се телепортирали.

Мога ли да си създам второ превозно средство, но да си запазя първото, което съм направил?
За съжаление системата не поддържа този тип функция. Може да си направите само едно превозно средство. Вече ако искате ново, трябва да изтриете старото.

Ако си създам ново превозно средство, какво става със старото и неговите екстри?
Старото превозно средство ще се изтрие, но екстрите към него ще се запазят с изключение на някои като например, ако новото превозно средство, което създавате, е различно от сегашното, тунинга по него НЯМА да се запази, ако има такъв. Също така, ако новото превозно средство НЕ поддържа номер, той автоматично ще се премахне. И ако новото ви превозно средство е без полицейски клаксон, а на старото сте имали и сте избрали дадени обжекти да се появяват след пускане на полицейския клаксон, те ще станат видими за постоянно, тъй като на новото превозно средство вече нямате полицейски клаксон. Иначе останалите екстри за обжектите, текстурите, текстовете, цветовете и 3D текста се запазват независимо какво превозно средство сте избрали.

Имам създадено превозно средство с много екстри, но искам да си създам ново без екстри. Как да го направя?
При създаване на ново превозно средство ще бъдете попитани дали искате да запазите екстрите от старото превозно средство.

Имам друг въпрос, но не мога да му открия отговора. Какво да направя?
Всякакви останали въпроси може да задавате на скайп gta.mike или дискорд [BG][NCS]Mike#1059

Върни се в “Уроци”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост